Tuesday, February 21, 2012

Dia.lo.gue dengan Tuhan

Semua tidak akan pernah sama. Semua tidak semudah membalikkan telapak tangan. Apakah semudah itu masa lalu hadir kembali merasuki denyut nadi dan mengalir dalam darah di tubuh ini?
Ah, aku sudah bahagia. Aku sedang menikmati keindahan dunia, kebahagiaan yang Kau beri. Kenapa jejak itu hadir kembali dalam ingatanku? Padahal aku sudah lupa. Tak ingat. Bahkan mungkin menaruh semua di belakang dan tak kubawa. Kenapa?
Dengan segala masa lalu yang indah, pahit, jejak itu hadir. Semudah itukah? Semudah itukah, Tuhan? Kau tahu betapa sulitnya aku berdiri. Betapa sulitnya aku bertahan untuk tidak terpeleset jauh ke dalam. Kenapa saat ini begitu mudah untuk terjebur dalam-dalam?

Tuhan, mengapa masa lalu mudah sekali masuk dan terperangkap sedangkan masa depan itu seperti angan-angan belaka?

Bantu aku keluar, Tuhan...

*Sebuah dia.lo.gue dengan Tuhan yang terjebak dalam masa lalu.

No comments:

Post a Comment